Disainiülessanne: Laevade pommitamine

01.03.2017
Disainiülessanne: Laevade pommitamine

Vaata pakutud variante: facebooki kommentaaridest.

Ülesanne oli täiustada klassikalist laevade pommitamist - on selleks uus laev, mängureegel, mängunupp või hoopis midagi muud? Kõik vastused on õiged! Kõigi osalejate vahel valisin välja võitja, kes saab kingituseks endale 3 kaardimängu e-poest. Kui idee on sobilik ka tootmiseks, siis viime selle ka ellu! 

Võitjaks osutus Olari, kuna tal on mitmeid ideid, mida saaks kasutada:
Mootoriga laev(ad). Käigu ajal saab laeva liigutada 1 ruudu võrra/pöörata 90 kraadi.
- Seade mis muudab laeva ajutiselt selliseks, et mürsk läheb laevast läbi. Märkida laev(ad) (kõige suuremal kasutamine keelatud) millel see on ja 1 kord mängu jooksul võ
ib laeval seda kasutada kui enne käiku märk ära võtta (vastase järgmise käigu ajal on laev mürsule nö nähtamatu ja mürsk läheb vette).
- Kübersõda. Käigu ajal võib ühe ruudu olekut muuta - teha sinna rist või see kustutada (X korda mängu jooksul?).
- Teleportatsioon. Kaks laeva vahetavad kohad kui ruumi on (pöörata ei tohi). Piiranguna võib teatud arv kordi kasutada ja nt ühe käigu vahele jätta kui üks laev on kolmene.
- Radar. Saab nelja koosoleva ruudu kohta teada mis seal hetkel on (ei märgi ära ja võib piirata kasutuskordi).
- Sõjaline operatsioon. Jäetakse 1 käik vahele ja järgmine kord tehakse 2 erinevat käiku v.a. kübersõda mida võib 2 korda teha.
)
Lohutusauhinnad said: Signe, Mayro, Martin ja Getter-Agnes.

Palju õnne võitjatele!

Tegelikult on Laevade pommitamise baasil tehtud hulgim nii erinevaid mänge kui puzzlesid:
http://www.mountainvistasoft.com/variations.htm ja
https://boardgamegeek.com/forum/6765/battleship/variants 
ning ka veidi keerulisemaid strateegia-seltskonnamänge: https://boardgamegeek.com/boardgame/171131/captain-sonar


Näide 1: Meremiin
Mõlemad mängijad paigutavad ruudustikku ühe meremiini, suurusega 1x1 ruutu. Kes tabab vastase meremiini, peab loovutama ühe enda laeva koordinaadid vastasele.

Näide 2: Allveelaev
Mõlemad mängijad paigutavad ühe allveelaeva ruudustikku, suurusega 1x3 või 3x1 ruutu, kuid vaid  allveelaeva keskmine osa on vee peal. Kui vastane küsib esimesena koordinaadid veealusele ruudule, võid vastata "möödas". Vaid keskmisele laevaosale pihta saades, pead vastama "pihtas" ning alles seejärel saab tabada ka allveelaeva veealuste osade koordinaate.

Antud laeva mõtlesin ma välja ca 10 aastat tagasi, kui veel aktiivselt lauamängudisainiga ei tegelenud - niiet see oli üks mu esimesi lauamänguideesid. Loodetavasti annab see disainivõistlus tuule tiibadesse uutele Eesti lauamängudisaineritele! :)

Näide 3: Eesmärk on ümberpööratud ehk on hoopis vältida objektide tabamist - näiteks oled spioon, kes on vastase tagalas - objektid on erinevad sõjalised hooned.
Kui küsid koordinaadid ja vastane ütleb "mööda", peab ta ka ütlema, mitu hoone osa asub kõrvalasuvatel ruutudel - paned selle endale kirja. Kui mõni hoone on aga "pihtas-põhjas", siis hakkab hoone alarm tööle ja Sa pead mõne käigu (nii mitu korda kui suur hoone see on) veel tegema, et põgeneda. Kes esimesena kõigis hoonetes alarmi on tööle pannud on kaotaja.